no quiero – es negribu

Šodien sevi pieķēru domājam: “Cik ļoti es ienīsto visu, kas notiek  apkārt.”

Varbūt nav tā, ka es ienīstu, taču ir lietas, kuras man ir tik grūti saprast un pieņemt. Sākot ar sabiedrisko transportu, šķietami laipnajiem cilvēkiem, Doņeckas gaisa un ūdens piesārņojumu, ukraiņu nepieklājīgo kavēšanu un nejušanos vainīgiem par to. Pat kontrastiem pilnā vide mani spēj nokaitināt.

Taču visvairāk šorīt esmu pārsteigta par cilvēkiem, kuriem bija nepieciešami 25 (tagad jau pat vairāk) upuri, lai beidzot kaut mazliet sāktu domāt par savu valsti, identitāti, brīvību un neatkarību. To visu papildina tas, ka esot atslēgti vietējie TV kanāli. Doņecka pavisam noteikti nav apgabals, kuram rūp politiskā situācija vai jebkāda veida pilsoniskā aktivitāte. Kad vienā no darba vietām “Ēdnīcā”, kurā vecāka gada gājuma ļaudis pavada dienas pirmo pusi un pusdieno, kādam no apmeklētājiem jautājām  attieksmi par notiekošo Ukrainā, kā jau lielākā daļa cilvēku šeit, viņš bija vienaldzīgs. Taču pārsteigumu izraisīja jautājums: “Vai jūs nevēlaties labāku dzīvi saviem bērniem un mazbērniem?”. Sekoja gara pauze un nopūta: “Jā, kas tad man vairs, bet mazbērniem gan varētu iet labāk!”

Es biju ļoti pārsteigta, kad kāds no ukraiņiem iestājas pret protestētājiem, sakot, ka viņi iznīcinot viņa zemi, arhitektūru, kultūru. Daļēji es varbūt varētu piekrist. Taču upurēt kādu vecu Ļeņina pieminekli,  kuram tāpat nav ne mākslinieciskas, ne kultūrās, ne vairs ideoloģiskas vērtības, ir racionālāks lēmums nekā upurēt dzīvus cilvēkus, kuri nes Ukrainas vārdu.

Esmu analfabēts politikā, taču tas, kas “virmo gaisā” pašlaik Ukrainā, man ļoti sāp.  Es pat nepārmestu vienaldzību pret savu valsti vai pastāvošo varu, bet kā cilvēki spēj būt tik vienaldzīgi pret saviem līdzcilvēkiem? Pret tiem, kuri grib izteikt savu viedokli un “stāvēt” par to?

Šodien ofisā visi ir kā atmodušies un ne jau saules dēļ, kas ,šķiet, mēneša laikā uzspīdējusi pirmo reizi.

Katrai valstij esot kaut kas jāzaudē, lai nostātos atkal uz “kājām”.

Cilvēki?

Ambīcijas?

Vērtības?

Varbūt pat labāk ir par to nedomāt!

DSC_2460

Leave a Reply

