Dānija

Dānija ir zeme, kurā vīrieši lielākoties nelieto smaržas, aizbildinoties, ka tā darot tikai geji. Labākajā gadījumā smarža, kas varētu vilināt viņu virzienā ir vai nu odekolons, vai vienkārši pēcskūšanās krēms.

Vēl, tā ir zeme, kur nepiciešamības gadījumā radio tavā mašīnā ieslēgsies pats, lai paziņotu par negadījumiem uz ceļa vai citām katastrofām, kas varētu traucēt satiksmi.

Dānija ir zeme, kurā ir dzimis Metallica bundzinieks.

Varbūt būsi pamanīis, ka neesmu LV. Nu jau vairāk kā mēnesi esmu Dānijā, kur tautskolā, kas ir daļa no neformālās sistēmas šeit, apgūstu dažādas lietas, tai skaitā dāņu valodu. Grafiks gan skolā ir tāds, ka īsti laika nekam citam, kas notiek ārpus skolas, nesanāk, tādēļ arī esmu bijusi pasīva blogotāja, taču ļoti ceru to mainīt.

Skola atrodas netālu no Arhus, kas ir otra lielākā pilsēta Dānijā. Jāatzīst, ka arhitektūra šeit ir diez gan garlaicīga un vienveidīga, tādēļ nav brīnums, ka pirmajā reizē, kad biju pilsētā, autobusa pieturu atpakaļ uz manām “jaunajām mājām” meklējām divas stundas, lai gan tā atradās centrā.

Kas mēs šeit esam? Lielākoties, protams, dāņi, taču vairāk laika sanāk pavadīt internacionālajā grupā, kur 80% ir albāņi, ( viena meitene ir no Kosovas, taču arī viņa runā Albāņu valodā, līdz ar to..), tad 14 % ir trīs puiši no Āfrikas, un pārējie procenti paliek manais istabiņas biedrenei no Lietuvas, manai Japāņu draudzenei un un MAN. Sākumā man bieži bija jācīnās un jāskaidrot, ka es esmu no Latvijas, nevis Lietuvas un ka tās nav divas vienādas valstis, un mēs pa lielam nesaprastu viena otru, ja mēģinātu sarunāties katra savā valodā. Bet tas nekas. Es viņiem piedodu. Arī es par Dāniju neko daudz nezinu, kā tikai to, ka tā tiek reklamēta kā supper-demokrātiska valsts, kurā visiem pienākas vienādas tiesības.

Ar cerībām drīzumā pastāstīt ko vairāk,

Vienmēr, Ieva

Leave a Reply

